Close

Dlaczego nie mam wizyt na stronie?

Udało się! Mamy wysokie pozycje na kluczowe frazy z wysokim potencjałem, strona docelowa posiada zoptymalizowaną treść, nic tylko czekać na na nowych klientów i sprzedawać.  Jednak tak się wcale nie dzieje, statystyki  są bezlitosne  – na naszą stronę nikt nie wchodzi! Czy to możliwe? Tak, dlatego dziś postaramy się znaleźć tego przyczynę oraz rozwiązanie.

Błędy w systemie do analizy statystyk strony

Pierwszą rzeczą, od której należy rozpocząć poszukiwania źródła problemu jest sprawdzenie, czy nasza strona ma poprawnie zainstalowany kod analityczny. Jeśli korzystamy z GA, sprawdźmy, czy w wiadomościach dla witryny nie pojawił się komunikat o braku wykrycia kodu śledzącego lub braku działań. Jeśli sami nie jesteśmy w stanie tego sprawdzić, zlećmy to specjaliście, który szybko zdiagnozuje problem z kodem i naprawi błąd.

Brak optymalizacji title i description

O ile w przypadku title większość osób doskonale zdaje sobie sprawę z tego, iż użycie w nich fraz kluczowych ma wpływ na klikalność, o tyle description często jest pomijane. To ogromny błąd. Sami przecież jesteśmy użytkownikami internetu i chętniej wchodzimy na strony, które zachęcają nas opisem sugerującym, że po wejściu znajdziemy tam to, czego szukamy. Title, oprócz fraz kluczowych, powinien być skonstruowany w sposób logiczny, a przede wszystkim poprawny gramatycznie. Przykładowo:

zamiast title: „Kredyty – pożyczki gotówkowe,  pożyczki chwilówki”

można napisać: „Pożyczki gotówkowe i chwilówki – atrakcyjne kredyty dla każdego”

Jeśli chodzi o description to jest to miejsce na to, aby jak najlepiej zaprezentować zawartość swojej strony. Nie może być to zlepek fraz kluczowych, lecz atrakcyjny, ciekawy i przyciągający uwagę opis. Jest to swego rodzaju reklama naszej strony, która, aby odniosła zamierzony efekt, musi wyróżnić się na tle konkurencji, czyli na tle innych stron w wynikach wyszukiwania.

Wysoki współczynnik odrzuceń i krótki czas wizyt

Warto te dwie kwestie potraktować w jednym punkcie, gdyż są one zależne od siebie.  Współczynnik odrzuceń to procentowa wartość użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę, lecz opuścili ją bez dalszego zagłębiania się w witrynę (brak interakcji). Wysoki współczynnik może oznaczać, iż użytkownik nie zainteresował się daną stroną i po zapoznaniu się z jej zawartością postanowił ją opuścić. Być może nasza strona została zoptymalizowana na niewłaściwe słowa kluczowe?  Czasem warto zweryfikować ten element i zdecydować, czy faktycznie strona odpowiada potrzebom potencjalnych użytkowników. Inną przyczyną wysokiego współczynnika odrzuceń mogą być problemy techniczne, np. długi czas ładowania się strony. Wówczas należy sprawdzić, co jest tego przyczyną i wyeliminować problem (np. zbyt „ciężka” grafika).

Należy jednak pamiętać, iż wysoki współczynnik odrzuceń może mieć zupełnie inne przyczyny i wcale nie musi być rozumiany jako zjawisko negatywne. Na przykład, jeśli posiadamy witrynę tylko z jedną stroną, użytkownik nie ma możliwości wykonania żadnej interakcji, co nie oznacza, iż zawartość strony go nie zainteresowała. Jeśli strona prezentuje dane teleadresowe firmy lub jakiś opis czy definicję, to użytkownik, po zapoznaniu się z jej treścią nie opuszcza strony dlatego, że jest ona dla niego nieatrakcyjna, lecz dlatego, że znalazł już to, czego szukał.

Dlatego ważne znaczenie ma zwracanie uwagi na kolejny wskaźnik dostępny w statystykach GA, a mianowicie na średni czas trwania sesji. W przypadku sesji, które trwają kilka sekund, możemy wysnuć wniosek, iż strona nie spełnia oczekiwań odwiedzających ją użytkowników.  Pożądana długość sesji wynika oczywiście ze specyfiki zawartości strony (długości tekstu, ilości informacji, szczegółowości etc.).  Warto zatem wcześniej ustalić, jaka długość sesji będzie dla nas satysfakcjonująca i na tej podstawie prowadzić dalsze analizy.

Powyższe punkty to tylko wycinek tego, co należy wziąć pod uwagę analizując przyczyny braku wejść na naszą stronę mimo wysokich pozycji. Zachęcamy do tego, aby bliżej przyglądać się statystykom swoich stron i na bieżąco wyciągać konstruktywne wnioski.

 

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowane.

Zabezpieczenie * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>