Close

Jak przygotować opis produktu do sklepu internetowego

Z reguły większość sklepów internetowych korzysta z opisów produktów otrzymanych przez producentów. Jest to rozwiązanie, jednak czy korzystne dla sklepu? Opisy stanowią ważny element strony, nie tylko z uwagi na użytkowników, ale również na roboty Google.  Jak zadbać o odpowiednie opisy produktów?

Unikalny opis

Jak nie trudno się domyślić, korzystanie z opisów producentów niesie za sobą ryzyko tzw. duplicate content. Wyobraźmy sobie, że wszyscy dystrybutorzy, którzy sprzedają dany produkt, zrobili dokładnie to samo i na swojej stronie umieścili ten sam opis producenta. Efekt? Nikt nie ma unikalnego opisu…Brak unikalnego tekstu z pewnością nie pomoże nam w osiągnięciu wysokich pozycji w Google, a  wręcz może zaszkodzić. Zadbajmy więc o to, aby opisy produktów nie były dokładną kopią tych od producenta. Nie zawsze jednak uda nam się stworzyć całkowicie unikalny opis, gdyż trudno na nowo wymyślać specyfikację urządzenia, czy jej parametry.

Poniżej podpowiemy, co jednak możemy zrobić, aby nasz opis spełnił warunek unikalności i zarazem był zgodny z zaleceniami SEO.

Po pierwsze: tytuł

Tytuł produktu powinien zawierać frazy kluczowe. To większość z nas wie doskonale. Warto też frazę tytułową rozszerzyć w taki sposób, aby „łapała” inne kombinacje słów kluczowych. Na przykład zamiast nazywać produkt robot kuchenny (potencjał w Google 9900), możemy go nazwać robot kuchenny wielofunkcyjny (potencjał 480). W ten sposób produkt pojawi się w Google na obydwie frazy.

Po drugie: Długość

Opis produktu powinien mieć co najmniej 500 znaków, a najlepiej więcej. Nie może być jednak pustym, nic nie znaczącym bełkotem, ale informować o cechach danego produktu, które są istotne z punktu widzenia klientów, na przykład: przyspiesza pracę, jest cichy w trakcie użytkowania, łatwy w utrzymaniu czystości etc.

Po trzecie: formatowanie

Zadbaj również o stronę wizualną opisu. Niech to nie będzie zbity akapit, a treść z wyboldowanymi kluczowymi frazami. Cechy danego produktu możesz wypisać od myślników, co z pewnością będzie bardziej przejrzyste.

Pamiętajmy o tym, że opis jest kluczowym czynnikiem wpływającym na to, czy przekonamy klienta do zakupu danego produktu. Sprawmy więc, aby był on najwyższej jakości.

 

Tagi:

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowane.

Zabezpieczenie * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>