Close

Moc słowa pisanego w Internecie

Tekst na stronie internetowej ma niewyobrażalnie silne oddziaływanie na użytkownika. Za jego pomocą wpływamy na to, w jaki sposób dany produkt, usługa, marka czy dowolne zjawisko jest przez czytelników postrzegane. To z kolei w dużym stopniu dotyka naszych działań PR.

Wirtualny świat rządzi się własnymi prawami, których nieprzestrzeganie może skazać biznes internetowy na porażkę. Jeśli chodzi o copywriting na potrzeby stron WWW,  nacisk kładzie się na takie elementy tekstu, jak zwięzłość, czytelność, harmonijność, uwzględnianie czynników SEO (użycie słów kluczowych, odpowiednie nagłówki, tagi itp.).

Niestety coraz częściej spotykamy się ze zjawiskiem masowej produkcji contentu, czyli pisaniu dużej ilości tekstów na strony WWW, przesycenie ich słowami kluczowymi oraz tworzeniu nieczytelnej dla użytkownika struktury tekstu. Szał SEO, jaki w ostatnim czasie ogarnął marketingowców sprawił, że zapomnieli oni o głównym celu treści na stronie WWW – przekazaniu wartościowego komunikatu użytkownikowi.

Aby nie wdawać się w filozoficzno-moralne dylematy na temat wartości marketingowców, skupmy się teraz na istocie problemu.

Jakie przyjąć podejście podczas pisania tekstów na stronę WWW?

Najważniejszą kwestią jest oczywiście analiza grupy celu, do której kierujemy swój komunikat. Jest to niezwykle ważne, gdyż na tej podstawie będziemy mogli stworzyć właściwą strategię copywritingu. Poznajmy naszych czytelników, ich wiek, płeć, zainteresowania, wartości, styl, a następnie dostosujmy treści do ich potrzeb i oczekiwań. Doskonałym pomysłem będzie stosowanie żargonu odpowiedniego dla danej grupy, dzięki czemu nasz komunikat stanie się dla nich czytelny.

Przygotujmy solidny plan. Warto rozpisać sobie temat na mniejsze części, przypisać im konkretny fakt lub informację, a następnie sprawdzić, czy kolejne elementy są niepowtarzalne. Copywriterskie „bicie piany” może doprowadzić nas do całkowitej klęski. Użytkownik szybko zniechęci się treścią nic nie wnoszącą do jego życia, co od razu będzie rzutowało na postrzeganie naszej marki, czy produktu.

Na koniec dopasujmy do tekstu odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Zróbmy to jednak z rozwagą i umieśćmy je w tekście w sposób nienachalny, jak najbardziej naturalny dla czytelnika. Dzięki użyciu odpowiednich słów kluczowych sprowadzimy na naszą stronę dodatkowy ruch z wyszukiwarek.

Przed publikacją tekstu sprawdźmy dokładnie jego stylistykę, ortografię oraz zastanówmy się, czy na pewno oddaje istotę naszego komunikatu. Jeśli tekst nie był pisany przez doświadczonego copywritera, warto zasięgnąć opinii na jego temat innych osób, a najlepiej takich, które znajdują się w grupie celu.

Podsumowując powyższe rozważania na temat pisania tekstu na stronę WWW pamiętajmy o podstawowej zasadzie, która mówi, że NAJWAŻNIEJSZY JEST UŻYTKOWNIK. To właśnie z myślą o nim i o jego potrzebach twórzmy teksty, gdyż tylko w ten sposób zyskamy jego uwagę oraz zaufanie.

 

Tagi:

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowane.

Zabezpieczenie * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>