Close

Po co nam blog firmowy

Komunikacja w Internecie odgrywa wielką rolę niemal w każdej dziedzinie naszej działalności. Dzięki niej, tak jak w życiu poza siecią, pozwalają poznać nasze myśli, opinie, co jest niezwykle ważne zwłaszcza w przypadku firm i ich klientów.

Skuteczna komunikacja w Internecie koncentruje się na odbiorcy, odpowiadając na jego potrzeby, co z kolei buduje więź i zaufanie. Jednym z narzędzi komunikacji firm w Internecie jest blog firmowy.

Po co mi blog firmowy?

Zapewne wielu przedsiębiorców zadało sobie już to pytanie pozostawiając je bez odpowiedzi.

Blog firmowy pozwoli Ci być w stałym kontekście z użytkownikami, a  więc i potencjalnymi klientami. Dzięki niemu zbudujesz pozytywny wizerunek i tym samym umocnisz pozycję swojej marki na tle konkurencji. Jednak aby blog firmowy okazał się skutecznym do tego celu narzędziem, musi charakteryzować się kilkoma cechami, o których przeczytasz poniżej.

Cechy firmowego bloga

Za zadanie Pamiętaj, że blog firmowy to nie to samo, co witryna WWW. Rządza nim nieco inne prawa, których należy bezwzględnie przestrzegać, jeśli chcemy osiągnąć cel. Oto najważniejsze warunki, jakie musi spełniać blog firmowy:

  1.       Publikuj ciekawe, przydatne użytkownikom informacje. Dziel się wiedzą z dziedziny, która się zajmujesz. Pozwól poznać się czytelnikom jako wiarygodny ekspert i autorytet w branży.
  2.       Pisz regularnie. To ważna cecha bloga. Zaplanuj wpisy na dłuższy okres w taki sposób, aby publikować je co najmniej raz w tygodniu.  Idealnie byłoby umieszczać wpisy 2 razy w tygodniu, dlatego jeśli tematy, które poruszasz są obszerne, warto podzielić je na mniejsze części.
  3.       Zadbaj o estetykę treści. Profesjonalny blog cechuje się brakiem błędów stylistycznych i ortograficznych, tzw. lekkim piórem,  językiem dopasowanym dogrupy docelowej, swobodnym i nieoficjalnym stylem.
  4.       Używaj elementów graficznych. Zdjęcia, infografiki, czy materiały audio i wideo to doskonały sposób na zwiększenie wartości merytorycznej oraz wizualnej wpisów. Staraj się zadbać o tego typu element, oczywiście tematycznie powiązany z daną treścią,  w każdym wpisie.
  5.       Zachęcaj użytkowników do komentowania wpisów. To niezwykle istotny element firmowego bloga. Dzięki możliwości umieszczania komentarzy pod wpisami użytkownicy będą mogli podzielić się z Tobą swoimi opiniami, odczuciami, a także zadać pytania. Pamiętaj również, aby systematycznie na komentarze odpowiadać. Dzięki temu czytelnicy będą czuli, że liczysz się z ich zdaniem i traktujesz poważnie ich problemy.

Powyższe punkty to podstawa budowania skutecznej komunikacji za pomocą firmowego bloga.  Jeśli nie posiadasz odpowiednich umiejętności do stworzenia bloga firmowego we własnym zakresie, zleć jego wykonanie profesjonaliście, który zadba o odpowiednią szatę graficzną, dobór tematów oraz odpowiedni copywriting.

 

Tagi:

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowane.

Zabezpieczenie * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>