Close

Po co nam content na stronie WWW?

Obecnie Internet jest podstawowym narzędziem wyszukiwania informacji. Z roku na rok dostarcza on użytkownikom narzędzi oraz funkcjonalności, dzięki którym są oni w stanie nie tylko dotrzeć do odpowiednich informacji, ale również załatwić wiele spraw bez potrzeby wychodzenia z domu.

Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak ważna rolę w wyróżnieniu się na tle konkurencji pełni pozycjonowanie.

Bez działań SEO strona WWW ma niewielkie szanse na trafienie do czołówki wyników wyszukiwania, jednak z punktu widzenia potrzeb użytkowników warto zadbać o dostarczenie im cennej wiedzy, której nie znajdą w żadnym innym miejscu.

Czym jest content na stronie WWW?

Contentem, czyli inaczej zawartością strony internetowej nazywamy zarówno wszelkie treści informacyjno-marketingowe, jak również sprzedażowe w postaci oferty. Ale to nie wszystko. Content to również grafika,filmy i aplikacje oraz wszystko, co zostało umieszczone na stronie w celu budowania wizerunku oraz relacji z użytkownikami i potencjalnymi klientami. Z tego względu content powinien być dobrze przemyślany i uwzględniać potrzeby grupy docelowej.

Poniżej podpowiemy,jak zbudować wartościowy content, dzięki któremu zwiększymy pozycje naszej strony w Internecie oraz zwiększymy ilość jej odwiedzin.

1. Publikuj obszerne opisy produktów i usług – nie ma nic gorszego niż produkt, który składa się jedynie z lakonicznego tytułu. Użytkownik pragnie poznać jak najwięcej istotnych dla niego szczegółów, gdyż w przeciwnym razie nie podejmie decyzji zakupowej. Opis produktu powinien zachęcać do kupna, a zarazem prezentować korzyści dla użytkownika.

2. Opisuj kategorie. Jeśli to tylko możliwe, umieszczaj 2-3 zdania wprowadzenia do danej kategorii. Jeśli prowadzisz sklep internetowy z gadżetami, a jedną z jego kategorii są gadżety dla mężczyzny, umieść w widocznym miejscu krótką informację o tym, w kategorii tej można znaleźć ciekawe pomysły na prezent urodzinowy, świąteczny, a także upominki dla mężczyzn w różnym wieku.

3. Słownik pojęć. Jeśli Twoja strona obfituje w wiele sformułowań charakterystycznych dla danej branży, przygotuj dział zawierający ich objaśnienia. Dzięki temu użytkownik nie posiadający specjalistycznej wiedzy będzie wstanie bez problemu zrozumieć każdą treść na stronie.

4. Publikuj poradniki. Zdobycie wiedzy oraz poszukiwanie informacji to podstawowy cel niemal każdego użytkownika Internetu. Idealnie, jeśli znajdzie on tego, czego szuka właśnie na naszej stronie (pod warunkiem, iż tematyka jego poszukiwań jest zgodna z naszą branżą). Poradnik to doskonała wartość dodana, która świetnie wpływa na wizerunek firmy w sieci oraz buduje zaufanie. Stwórz dział porad w postaci pytań lub odpowiedzi bądź w formie konkretnych kategorii. Udzielaj porad jako specjalista, jeśli masz taką możliwość, zweryfikuj przygotowane informacje z ekspertem, który może podpisać się pod tekstami.

5. Dziel się aktualnymi nowinkami branżowymi. Przygotowuj raporty z badań w formie dokumentów pdf do pobrania, prezentacje power point, czy przyciągające uwagę inforgrafiki. Tego typu materiały to świetny sposób na budowanie zasięgu naszej firmy, gdyż użytkownicy lubią dzielić się takimi danymi na forach oraz w serwisach społecznościowych.

Jak widać uruchomienie strony WWW z ładną grafika to jedynie kropla w morzu działań, dzięki którym osiągniemy cel. Na każdym etapie tworzenia i prowadzenia strony należy wyjść poza nawias własnej osoby i zbliżyć się do użytkownika, który jest naszym najważniejszym odbiorcą.

 

Tagi:

Zostaw wiadomość

Twój adres e-mail nie będzie publikowane.

Zabezpieczenie * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Możesz użyć HTML tagów i atrybutów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>