Masz blog. Świetnie! Wiesz już, jaka jest Twoja grupa docelowa oraz co chcesz dzięki prowadzeniu bloga osiągnąć. Lecz czegoś Ci brakuje, prawda? No właśnie, contentu. Aby był kontent, muszą być wcześniej tematy. Dziś poznasz kilka sposobów na znalezienie świetnych tematów na bloga, które przyciągną uwagę odbiorców.
Wybierz kilka serwisów, które nawiązują do tematyki Twojego bloga i sprawdź, jakie tematy się tam pojawiają. Następnie przyjrzyj się poszczególnym artykułom i zastanów się, jakich informacji w nich brakuje. Przykładowo: masz bloga związanego ze zdrową żywnością. Ktoś wyczerpująco opisał na swoim blogu cudowne właściwości jednego produktu. Jak możesz ten temat rozwinąć? Chociażby przygotowując spis sklepów, gdzie można dany produkt nabyć lub opinii osób, które go wykorzystują. Jeśli dany temat nie został opisany w sposób dostateczny, Ty napisz go lepiej!
To świetny sposób na „wyciągnięcie” tematów, które interesują użytkowników. Znajdź fora w podobnej tematyce do Twojego bloga, a następnie zobacz, o czym piszą użytkownicy, z czym mają problem, co ich trapi, a co cieszy, jakie kwestie wzbudzają największe kontrowersje. Mając taką wiedzę jesteś w stanie przygotować świetny materiał na swój blog, a w następnej kolejności będziesz mógł odesłać użytkowników forum właśnie do Twojego bloga, gdzie znajdą odpowiedź na swoje pytania.
To świetne narzędzie, które pozwala wyciągnąć listę podpowiedzi do określonego przez nas słowa, na takiej zasadzie jak odbywa się to w wyszukiwarce Google z tą różnicą, że w jednym momencie możemy pobrać cały zestaw dopasowań do wpisanego przez nas słowa. Narzędzie znajduje się pod adresem: http://ubersuggest.org/
Za pomocą trendów jesteśmy w stanie wyłapać tematy popularne w określonym czasie. Wystarczy przygotować sobie zestaw potencjalnych obszarów (wykorzystując np. te uzyskane powyższymi metodami), a następnie sprawdzić trendy w narzędziu: http://www.google.com/trends/. Pamiętajmy, aby ograniczyć wyszukiwanie do wskazanego obszaru, np. Polski. Wówczas analiza będzie bardziej wiarygodna.
To chyba najpopularniejszy sposób wyszukiwania tematów o dużym potencjale. Zalecamy wykonać ten krok na końcu, mając już przygotowany zbiór tematów po wcześniejszych analizach. Za pomocą Plannera sprawdzamy potencjał fraz kluczowych oraz weryfikujemy, które tematy faktycznie są popularne w Google. Narzędzie podpowie nam również wiele innych fraz powiązanych z naszymi i tym samym wskaże nam, jak dany temat możemy rozwinąć.
Warto również szukać inspiracji w serwisach stricte poradnikowych, np. Tipy.pl czy Wieszjak.polki.pl
A Wy jakie macie sposoby na wyszukiwanie tematów na bloga?