Filtr Google to nic innego jak kara nałożona na witryny, które prowadzą działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki i tym samym łamią zasady ustalone przez Google. Kara ta może mieć postać filtra algorytmicznego bądź ręcznego.
Z filtrem algorytmicznym najczęściej mamy do czynienia wówczas, gdy ukarana nim witryna posiada nienaturalny profil linków, prezentuje treści w sposób niezgodny z wytycznymi Google bądź dystrybuuje szkodliwe dla użytkowników oprogramowanie. Usunięcie filtra algorytmicznego może trwać nawet kilkanaście miesięcy.
Filtr ręczny Google może zostać nałożony zarówno na całą witrynę, jak i jej część lub na poszczególne frazy kluczowe. Kara ta najczęściej jest skutkiem prowadzenia działań, które są niezgodne z wytycznymi Google, a jej usunięcie filtra trwa zazwyczaj od około kilku tygodni do kilku miesięcy.
Aby poprawić kondycję witryny i tym samym polepszyć profil linków przychodzących oferujemy usługę pozyskiwania wartościowych odnośników bądź przygotowanie kompleksowej, długoterminowej strategii, która pozwoli uniknąć podobnych kar w przyszłości.